Toekomst vrouwenvoetbal en Eredivisie Vrouwen centraal in WHAT NEXT 

Foto: SportsGen - aangeleverd

Het Haarlemse sportmarketingbureau SportsGen stelt het halfjaarlijkse kennisevent WHAT NEXT op donderdag 28 november in het teken van vrouwenvoetbal.

Na het voor de OranjeLeeuwinnen succesvol verlopen Wereldkampioenschap in Frankrijk blijkt er op nationaal niveau nog veel terrein te winnen. De belangstelling van publiek en media voor de Eredivisie Vrouwen lopen niet over en commerciële partijen zijn terughoudend met sponsoring.

Het programma van WHAT NEXT is opgebouwd rond drie thema’s: Prestatie, Poen en Podium. Elk thema wordt ingeleid door een expert waarna er ruimte is voor discussie en interactie met de aanwezigen. Het doel van de bijeenkomst is om voor elk thema minimaal één advies te formuleren waaraan de expert zijn commitment geeft. Wie de experts op de thema’s zijn, wordt op korte termijn bekendgemaakt.

Dat vrouwenvoetbal leeft blijkt ook uit de grote belangstelling voor WHAT NEXT. Tot de aanwezigen behoren vertegenwoordigers van de KNVB, de clubs uit de Eredivisie Vrouwen en landelijke media.

Aanmelden
SportsGen en partner Sportnext verwelkomen graag iedereen die een steentje wil bijdragen aan het vrouwenvoetbal bij SportsGen op Lichtfabriekplein 2 in Haarlem. De ontvangst op donderdag 28 november is vanaf 15.00 uur. Het programma duurt van 15.30 – 17.30 uur. Voor meer informatie en aanmelden: www.sportsgen.nl/whatnext. Over SportsGen
SportsGen is al meer dan 10 jaar actief in het vrouwenvoetbal. Over de 4 Nation’s Cup in 2009, geïnitieerd door SportsGen zei toenmalig bondscoach Vera Pauw recentelijk: “Op dit toernooi in het Olympisch Stadion snapten de speelsters opeens dat ze topsporters waren… Het kwartje viel dat het geen spelletje meer was.” Nadien ontwikkelde SportsGen onder andere Jonger Oranje Meisjes en La League, een meidenvoetbalplatform van Plan International Nederland en de partners Johan Cruyff Foundation en Women Win.

Reacties