Ibis Styles Haarlem City hotel opent haar deuren weer voor hotelgasten! 

Na 6 weken gesloten te zijn opent het Ibis Styles Haarlem City hotel haar deuren weer voor hotelgasten. Vanaf dinsdag 28 april is iedereen welkom en arriveren de eerste vaste gasten reeds.

“Uiteraard wel met een aantal regels naar aanleiding van de adviezen van de RIVM, maar ook door het door ons opgestelde 1,5 meter protocol om zo de veiligheid van onze gasten en onze medewerkers zo goed mogelijk te waarborgen” aldus André Aaij – General Manager van het hotel. (Hieronder de heer Aaij)

“We merkten dat er nog steeds e-mails en telefoontjes bleven binnenkomen van gasten die een kamer wensten te reserveren. Deze gasten hebben wij doorverwezen naar ons hotel in Noordwijk, het Radisson Blu Palace Hotel, of naar het Van der Vak hotel in Haarlem waar we een samenwerking mee hebben opgezet.

We hebben afgelopen weekend de afweging gemaakt of het reeds de moeite was om voor deze gasten te openen en wat we verwachten aan extra reserveringen. Ons hospitality-hart wil uiteraard niets liever dan gasten voorzien van een fijne kamer en hen bijbehorende service verlenen. Met de nodige maatregelen is dit zeker mogelijk en staan wij te springen om weer gasten te ontvangen. We starten met leuke aanbiedingen inclusief huurfietsen en picknickmanden om lekker de natuur in de gaan met het gezin. Ook is het mogelijk om kamers te reserveren op basis van day use om zo ‘thuis te werken’ vanuit het hotel. In ons hotel in Noordwijk is dit een groot succes. Iedereen kan ongestoord, met goed internet en een koffiemachine op de kamer werken. Een powernap is uiteraard ook een prima optie tussen de conference calls door! Ideaal voor mensen die thuis snel afgeleid zijn door bijvoorbeeld partners of kinderen”. 

De afgelopen weken had het hotel dagelijks contact met de Veiligheidsregio Kennemerland. Dit overheidsorgaan heeft het hotel uitvoerig gescreend en beoordeeld dat er patiënten opgevangen konden worden, mochten er problemen in ziekenhuizen of andere zorgcentra ontstaan. En het hotel geeft heel graag blijk van haar maatschappelijke betrokkenheid. “Gelukkig is hier geen gebruik van gemaakt wat een goed teken is qua corona-ziekteverloop in de regio. We waren er helemaal klaar voor, en hebben diverse protocollen opgesteld hoe we contact met patiënten konden vermijden en wie van welke routes en voorzieningen gebruik kon maken. Dat er geen gebruik is gemaakt van ons hotel is uiteraard een goed teken: desalniettemin stonden wij er klaar voor. En dat staan we nog steeds – mocht het alsnog nodig zijn”. 

Voorbeelden van maatregelen die het hotel heeft genomen om de veiligheid te waarborgen voor de gasten en medewerkers zijn bijvoorbeeld het ophangen van spatschermen rondom de open receptiebalie met tevens barfunctie. Het hotel was al volledig cashless dus dat past daar prima bij. De hotelentree zit op slot en kan alleen geopend worden door medewerkers en hotelgasten met een kamerpas. Op deze manier weet men exact wie erbinnen zijn. De openbare toiletten zijn gesloten en gasten mogen alleen gebruik maken van het sanitair op hun hotelkamer. Het ontbijt wordt op de kamer geserveerd. “We hebben tafels op diverse kamers geplaatst om zo een gezellig zitje te creëren. En natuurlijk plaatsen we diverse pijlen, pictogrammen en desinfectiepunten om alle te completeren”. Met al deze maatregelen staan wij ervoor in de dat risico’s minimaal zijn in het hotel voor het oplopen van het Corona.

Reacties