Stadsglossy brengt speciale editie uit

Foto: Hélène Wiesenhaan, aangeleverd

Haarlems langstlopende glossy HRLM brengt samen met maatschappelijk betrokken organisaties een speciale editie uit. In de 68e editie van HRLM Haarlemse stadsglossy is te lezen hoe ondernemers en Haarlemmers omgaan met de huidige situatie en welke creatieve oplossingen er zijn bedacht om toch door te kunnen.

Bron Hans Goes , foto Hélène Wiesenhaan

In de eerste week van de intelligente lockdown werd de ernst van de onzichtbare vijand ook bij hoofdredacteur Jeannette Eversen duidelijk. De paniek sloeg ook hier toe, want hoe nu verder? Blijft HRLM wel overeind? Voor partijen in horeca, cultuur en toerisme was adverteren niet zinvol. En soms ook niet eens meer financieel haalbaar. Dat zette de uitgave van de gratis glossy onder druk.

Ondertussen zag Jeannette Haarlem veranderen van een bruisende stad in een heel stille en rustige stad. Hoe gaat het ooit weer leuk worden, vroeg zij zich af. Eenmaal thuis nadenkend over de toekomst viel bij haar ineens alles op zijn plek. “We maken een sociaal-maatschappelijk nummer. Zonder winstoogmerk. Een steun in de rug voor de ondernemers en inwoners van Haarlem,” legt Jeannette uit.

Samen met de harde kern van de redactie besloot ze om twee sociaal-maatschappelijke edities uit te geven. Alle medewerkers hebben op vrijwillige basis hier aan meegewerkt. Kosten voor drukwerk en dergelijke werden gedragen door maatschappelijk betrokken partijen uit het Haarlemse. Ook veel ondernemers die in het blad adverteren waren enthousiast.

Het thema van deze editie is ‘Samen Sterk’. Een thema dat gekozen is doordat er geweldige samenwerkingen ontstonden. Jeannette: “De krachten werden gebundeld. Van een ik-maatschappij werden we een wij-maatschappij, maar dan wel met 1.5 meter afstand.”

Het magazine staat dan ook bol van verhalen van ondernemers over hoe men is omgegaan met de  (tijdelijke) sluitingen. “En ook vertellen Haarlemmers verhalen over hun, soms zeer aangrijpende, leven in deze periode. En natuurlijk zetten wij de zorgmedewerkers ook even in het zonnetje. Acht toppers van het Spaarne Gasthuis vertellen hun verhaal.”

De 68e editie van de HRLM is nu op diverse locaties in de stad gratis verkrijgbaar, waaronder Albert Heijn Vos Supermarkten, maar ook bij de redactie zelf. Meer informatie over het magazine: www.haarlemse-stadsglossy.nl

Reacties