ZUID KENNEMERLAND - Het was tot het laatste moment spannend,
maar de vakjury heeft beslist. Motopp is de winnaar van de Participatieprijs
voor werkgevers in de Regio Zuid-Kennemerland 2024.
Het Amsterdamse opleidingsbedrijf levert een opvallende en
succesvolle bijdrage aan de integratie van statushouders door hen op te leiden
voor werken in de ict-sector. De vakjury toonde zich onder de indruk van het
uitgekiende traject dat bestaat uit een half jaar traineeship bij Motopp,
anderhalf jaar gedetacheerd werken vanuit Motopp bij een partneropdrachtgever
en daarna in dienst van die partneropdrachtgever.
Motopp investeert in het traineeprogramma, waarin zowel
vaktechnische trainingen als ontwikkeling van ‘soft skills’ (Nederlandse
werkcultuur, samenwerken, projectorganisatie, e.d.) zijn opgenomen. 95% van de
statushouders die starten bij opdrachtgevers stroomt uit naar een vast contract
en meer dan 200 statushouders zijn al naar werk begeleid. De kwalitatieve
resultaten zijn vooral sociaal-maatschappelijk van karakter. Statushouders zijn
door verschillende oorzaken niet gemakkelijk te matchen met passende vacatures
op hun eigen vakgebied.
De vakjury van de werkgeversprijs moest uit de finalisten
Motopp en POP Creative Agency de prijswinnaar van dit jaar kiezen. De jury was
ook zeer onder de indruk van de inspanningen en prestaties van POP.
Uiteindelijke heeft de jury de impact van het inclusief werkgeven door de
werkgever op zowel haar individuele medewerkers als sociaal-maatschappelijk in
Nederland en op de arbeidsmarkt de doorslag laten geven. Het juryberaad heeft
geleid tot de definitieve, unanieme keuze voor Motopp.
Deze werkgeversprijs is dit jaar voor de zesde keer
uitgereikt op initiatief van Spaarne Werkt en het regionale WSP. Eerdere
winnaars waren: Vos Supermarkten, MEO Haarlem, Secrid, Fenicks en Inholland
Haarlem. Meer informatie over de wedstrijd en het evenement op
www.participatieprijswerkgevers.nl
.