HAARLEM - Haarlem is een stad die overloopt van de verhalen.
Verhalen uit vervlogen tijden en verhalen van nu. Over heldhaftige vrouwen en
duurzame strijders. Over tegenspoed en vooruitgang. Al deze verhalen maken van
Haarlem de stad die deze nu is. Haarlem Marketing heeft eerder een campagne
gelanceerd waarin deze verhalen de ruimte krijgen. Mede door de positieve
reacties zijn er nieuwe uitingen ontwikkeld met nieuwe verhalen.
Dit keer inclusief een extra onderdeel, waarin ruimte is
voor tips over wat er in de stad is te doen, te zien en te beleven. Deze tips
liggen in het verlengde van de verhalen en worden op luchtige wijze gebracht
onder het kopje ‘Nu je er toch bent’. De campagne wordt de komende drie maanden
uitgerold via mupi’s, welkomstborden en online marketing. Uiteraard speelt ook
de website visithaarlem.com hierin een grote rol.
De verhalen van Haarlem
Haarlemmers die op kruistocht gingen, ondernemers die met
groene zeep, oesterzwammen en aardappelschillen de wereld mooier willen maken.
Een tienjarig muzikaal genie dat op bezoek is in de stad, een vrouw die in
opstand komt tegen de Spanjaarden, de geboorte van een nieuw festival en een
bijnaam die we al eeuwen hebben. En ga zo maar door. Schitterende verhalen, die
gemeen hebben dat deze zich afspelen in onze stad en het verdienen om verteld
te worden. En dat doet Haarlem Marketing met deze serie communicatie-uitingen.
Intrigerend en verrassend
In de campagne worden alle verhalen in twee stappen verteld.
De eerste stap is een uiting waarin twee verhalen samenkomen, zoals ‘Kenau in
een stad vol muggen’ of ‘Met de eerste trein naar straten van goud’.
Intrigerende communicatie-uitingen die een verrassende kant van de stad laten
zien, voor bezoekers en voor geboren en getogen Haarlemmers.
Lees de verhalen op
visithaarlem.com/de-verhalen/ en ontdek
de verhalen die schuilgaan achter de intrigerende uitingen en extra tips.