Haarlemmers vrolijken voordeuren op met volle rode mond

Een deur om te zoenen.
Een deur om te zoenen.
Foto: pr-foto

Twee Haarlemmers hebben als missie de straten op te vrolijken en bedachten een volle ronde mond om te zoenen als brievenbus. ‘Een smile in elke straat’, noemen ze dat.

Als het aan Ton de Hoop en Rolf Mul van het Haarlemse bedrijf Postin ligt krijgt het Nederlandse straatbeeld daarmee een vrolijker aanzien.

De twee Haarlemmers verbazen zich er al jaren over dat bij het tot in de kleinste details stylen van woningen de brieven vaak aan de aandacht ontsnapt. De Hoop en Mul mikken bij de lancering van hun product mede op de trendgevoelige woonwereld, de architectuur en de bouw- en vastgoedsector.

Voor mensen met gevoel voor smaak, plezier en stijl

De in Nederland ontworpen en geproduceerde briefplaat van Postin wordt in polycarbonaat uitgevoerd en is licht- en weerbestendig. Ton de Hoop gelooft dat de rode mond van Postin het straatbeeld behoorlijk op zal fleuren: ‘De markt voor brievenbussen is statisch. Dat komt vooral omdat het een ‘need to have product’ is. De meeste mensen weten nog niet dat het nu ook op een léuke manier kan. Onze briefplaat biedt consumenten met gevoel voor smaak, plezier en stijl de kans hun voordeur een vrolijker aanzien te geven.’

Postin heeft volgens Rolf Mul veel aandacht besteed aan de technische aspecten van de productie: ‘We hebben in de voorbereidende fase een technische ontwerpstudio ons idee laten doorrekenen. Op basis van die berekening is een 3D-model vervaardigd. Vervolgens hebben we samen met de ontwerpstudio een hightech spuitgieterij gezocht die het kwalitatief beste product maakt.’

De beide ondernemers hebben al veel enthousiaste reacties op hun briefplaat ontvangen. Ton de Hoop: ‘De eerste monden zijn inmiddels gemonteerd en in gebruik. We barsten van de ideeën om de komende tijd met méér varianten te komen. Want wat ons betreft zijn er veel manieren om de sleur in een straat vrolijk te doorbreken.’

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen