Haarlemmers openen in Nijmegen derde Home Stock Limited Edition

Wouter Boon en Sita Baarsma in de nieuwe winkel in Nijmegen.
Foto: pr

Ondernemers Wouter Boon en Sita Baarsma uit Haarlem hebben dit weekeinde in Nijmegen een derde Home Stock Limited Edition geopend. De eerste was in Haarlem, in de Drossestraat.

Na een uitbreiding in Eindhoven is nu Nijmegen aan de beurt. Daar kunnen shopliefhebbers vanaf nu terecht voor industrieel vintage, verrassende accessoires, eigentijdse meubels en tijdloze sieraden. Het pop-up warenhuis gaat samenwerken met ontwerpers en ondernemers uit de directe regio om het assortiment nog exclusiever en verrassender te maken.

In Haarlem is het een succes

Wouter: ‘Het is geweldig om ons te kunnen vestigen in een stad met een zeer gevarieerd winkelaanbod. Daar staat Nijmegen om bekend en wij passen daar met ons vernieuwende concept prima tussen. Ik zie overeenkomsten met winkelstad Haarlem waar wij met Home Stock in 2014 zijn gestart. Daar is het een succes.’

De collectie van Home Stock is exclusief, van veel artikelen zijn er slechts enkele exemplaren te koop. De inrichting van de winkel zelf biedt ook inspiratie voor de interieurliefhebber, designgek en creatieveling: zo is er onder andere een ‘groene winkelmuur’, een tegelmuur en is er plek voor handwriting op de etalageruiten.

Van zolders en uit ziekenhuizen

‘Voor vintage artikelen en limited editions geldt: op is op en weg is weg. Daar moet je dus snel bij zijn’, zegt Sita. Het industrieel vintage wordt direct ingekocht bij ziekenhuizen, zolders van oude scholen en verlaten fabrieken. ‘De producten hebben echt een verhaal.’ Home Stock verkoopt naast vintage producten ook eigentijdse merken als &Klevering, Zuiver, Dutchbone, Seletti, HK Living, Little Lovely Company en Vanilla Fly.

Baarsma en Boon hebben bijna zestien jaar ervaring binnen de meubelbranche en zien de opening van deze derde vestiging pas als een begin.  Ruim twee jaar geleden begonnen ze hun eerste pop-up warenhuis in Haarlem. ‘We zien dat ons winkelconcept aanslaat en zien voldoende kans om binnen nu en 5 jaar tientallen miniwarenhuizen te realiseren’, legt Wouter uit. ‘Ons eerste doel is om van deze vestiging in Nijmegen een volgend succes te maken en het winkelend publiek hier continue te blijven verrassen.’

Reacties