Jongeren introduceren Snapchat bij ouderenzorg van Zorgbalans

Logo van Snapchat.
Logo van Snapchat.
Foto: Snapchat

Ouderenorganisatie Zorgbalans is begonnen met een Snapchat-campagne ‘Snap je de zorg.’ Hulp bij het gebruik van social media krijgt Zorgbalans van studenten die er een opleiding volgen.

Voor het account ‘snapjedezorg’ heeft Zorgbalans leerlingen gevraagd hun ervaringen in de zorg in beeld te brengen. De studenten gaan een paar dagen per week naar school en lopen daarnaast stage. Zowel de lessen als de stages vinden plaats op een van de zorglocaties van Zorgbalans. Daar brengen ze in beeld wat ze van werken in de zorg vinden.

Inkijkje in de zorg

Snapchat is vooral populair in de leeftijdscategorie van 15 t/m 19 jaar. Dus dacht Zorgbalans: Perfect voor de campagne, want die richt zich op jongeren die op het punt staan een vervolgopleiding te kiezen. Door de ‘Snap je de zorg’ campagne krijgen ze een inkijkje in de zorg en raken daardoor wellicht geïnteresseerd in een zorgopleiding die uitzicht geeft op een mooie baan in de zorg.

De leerlingen die ‘snappen’ voor Snap je de zorg volgen de MBO-opleiding Verzorgende in de praktijk (VIP) die Zorgbalans met het Nova Collega aanbiedt. De opleiding duurt drie jaar en na het behalen van het diploma kunnen de studenten bij Zorgbalans of een andere zorginstelling aan de slag. Meer informatie over de opleiding is hier te vinden.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen