Gevecht tegen de oplopende kosten cliëntenvervoer

Mark is blij met reisportaal.
Mark is blij met reisportaal.
Foto: Foto Hartekamp Groep

Het cliëntenvervoer zit al enige tijd in zwaar weer. De vergoeding van de zorgkantoren is onvoldoende om cliënten kostendekkend van en naar school of werk te vervoeren. Dat levert zowel De Hartekamp Groep als Connexxion jaarlijks een tekort op.

Vanuit het tekort heeft Connexxion, in samenwerking met de Hartekamp Groep, een online-service ontwikkeld waar cliënten zich veel eenvoudiger kunnen (laten) aan- en afmelden voor vervoer. Deze nieuwe online-service is Reisportaal.
Mark maakt gebruik van Reisportaal en is heel positief. ‘Vroeger moest je altijd bellen en wist je nooit hoe laat de taxi zou komen. Nu kan je een rit aanvragen, afzeggen, zien hoe laat de bus of taxi komt, aangeven hoe lang je weg blijft en je ziek melden. Je kan zelfs zien hoe laat je bent ingestapt of uitgestapt. Het enige wat je moet doen is je bij het
systeem aanmelden.’
Een hele verbetering omdat mensen hun vragen niet meer telefonisch hoeven door te geven. Dat vermindert fouten en miscommunicatie. Hierdoor komt een chauffeur niet meer voor niets op een adres, of nog erger komt niet opdagen terwijl die wel verwacht werd. Routes plannen is een stuk eenvoudiger en we rijden minder kilometers. De kosten
gaan omlaag en ontzien het milieu meer. Duurzaam ondernemen is een belangrijk aandachtspunt voor Hartekamp Groep.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen