Nieuw boek beschrijft jongeren en hun verlangen naar verandering

Foto: H Goes, aangeleverd

Op donderdag 7 november verschijnt Gen Z, Verlangen naar verandering, het nieuwe boek van Haarlemmer Jos Ahlers en René Boender bij Haarlemse Uitgeverij Bertram + de Leeuw. Generatie Z verlangt naar verandering en stroomt nu de werkvloer op. Welke keuzes gaan ze maken?

Gelijktijdig verschijnt ook de Engelse editie, Gen Z, Longing for Change.

In dit nieuwe boek geven de auteurs op basis van uitgebreid onderzoek weer hoe Generatie Z (geboren tussen 1995 en 2012) in het leven staat. Daarnaast ontstaat aan de hand van een reeks van uitdagende voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale netwerkgeneratie een nieuw wereldbeeld. Vanaf nu gaan ze stap voor stap de maatschappij overnemen en vormgeven. Maar hoe denken ze over de wereld? Hoe kijken ze naar voorgaande generaties? Welke keuzes gaan ze maken? Hoe maak je contact met ze? Wat zijn hiervan de maatschappelijke consequenties? Jos Ahlers en René Boender schrijven in dit uiterst leesbare boek over deze niet te stuiten netwerkgeneratie.

Opkomen voor eigen toekomst

Generatie Z neemt de wereld aan de hand en zet ons op weg naar een nieuwe balans, gebaseerd op de nieuwe drie-eenheid: de zogenaamde purposesocial en economicmission. Gewetensvol ondernemen en gewetensvol communiceren: Gen Z verlangt ernaar. En eist het ook op. Gen Z wacht dus niet af, maar neemt het heft in handen. Kijk naar Greta Thunberg die de media beheerst en de actiegroep Extinction Rebellion die ons dwingt het klimaat te redden. Voorbeelden van een generatie die opkomt voor haar eigen toekomst.

Altijd en overal online

Voor Generatie Z is social media geen ontdekking zijn, maar een noodzakelijkheid. Een generatie die altijd en overal online is. Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Op het gebied van marketing? Of sport? Gen Z is een pragmatische gids voor iedereen die Gen Z beter wil leren kennen. En voor iedereen die wil begrijpen hoe je met moreel verantwoord handelen deze generatie kunt inspireren. Op naar een leukere wereld!

Gen Z, Verlangen naar verandering verschijnt als paperback en e-book en ook in Engelse vertaling.

Jos Ahlers

Haarlemmer Jos Ahlers (1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot Doctor in de Psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Inmiddels werkt hij als schrijver, spreker en zelfstandig adviseur. Met zijn bedrijf TheLabs richt hij zich op de ontwikkeling van nieuwe vormen van samenwerking binnen netwerken.

René C.W. Boender

René C.W. Boender (1958) geeft ruim 20 jaar keynotes over de hele wereld (in meer dan 50 landen) over o.a. Gen Z en hij geeft energieke gastcolleges die als eye openers worden ervaren. Hij doet dit vanuit het KISS-principe: Keep It Smart & Simple! In maart 2011 publiceerde hij ‘Great to Cool; Braincandies met een bite’, een onvervalste bestseller. Over de 3”12” E wet, het nieuwe ROI en zakendoen op weg naar Business Happiness. In 2013 volgde het even succesvolle ‘Cool is Hot; Ambitieuze Braincandies met een missie!’, waarin de volgende stap naar zakelijk geluk en doortastend leiderschap wordt gemaakt. Samen met Jos schreef hij Generatie Z, de ‘eye-opener’ en Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie.

Klik hier voor MEER INFO

Reacties