112

Brand in flat Haarlem, hondje gereanimeerd door brandweer

Foto: Wim Meijer Fotografie

HAARLEM – Vanmiddag rond half vijf is er een brand uitgebroken in een flat aan de Ierlandstraat in Haarlem. Een hondje die in de flatwoning was, is gereanimeerd door brandweerlieden.

(bron: NH nieuws)

De brand ontstond op een balkon op de eerste verdieping en sloeg over naar de keuken. Ook het balkon van de bovenburen raakte beschadigd door het vuur. De bewoners van de woning waren niet thuis toen de brand uitbrak, wel was hun hond in de woning.

Brandweerlieden hebben het hondje gereanimeerd. “Het hondje lijkt het te halen”, zegt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Kennemerland tegen NH Nieuws. De eigenaren van het hondje zijn inmiddels op de hoogte gesteld.

Flinke schade
Op het balkon en in de keuken is er flink wat schade volgens de woordvoerder. Het is nog niet duidelijk of de eigenaren terug kunnen in hun woning. Dat wordt nu nog onderzocht.

Reacties