HAARLEM - Nel Bartman is dinsdag 23 juni benoemd tot Lid in
de Orde van Oranje-Nassau. Ze kreeg de onderscheiding vanwege haar grote en
langdurige inzet voor korfbalvereniging HKC Haarlem.
Burgemeester Jos Wienen reikte haar de onderscheiding uit
tijdens de Algemene Ledenvergadering van HKC Haarlem.
Nel Bartman (80) is al 40 jaar actief in het bestuur van
HKC. Ze werd in 1986 penningmeester van de club. 5 jaar later werd ze
voorzitter. Deze bestuursfunctie heeft ze 14 jaar gehad. De laatste 2 jaar
combineerde ze het voorzitterschap met de functie van penningmeester. Daarna
werd ze weer penningmeester en die rol heeft ze nu al 21 jaar.
HKC Haarlem is opgericht in 1914 en is de oudste
korfbalvereniging van Haarlem. De club heeft 260 leden. Daarmee is het de
grootste korfbalclub in de regio. De vereniging organiseert ook allerlei
activiteiten, niet alleen voor de (jeugd)leden zelf maar ook voor bewoners van
de omliggende buurten.